Weekend i Vara

Så var det dags för årets sista grillfest, och en chans för mig att äntligen se det omtalade förklädet som det pratats om hela sommaren. Tog det lugnt på förmiddagen och kom till Vara vid 15 och kalaset drog igång vid 16 ungefär, grillade korv och drack gått. En massa skratt blev det också... Allt detta borde finnas nedskrivet på en servett, hade nämligen en FRA spion ibland oss


Dagen efter var det också bestämt att jag och svärmor skulle ut och plocka svamp. Begav oss ut i skogen med en fikakorg och började leta. Eftersom det varit så torrt det senaste så fanns det inte så mycket svamp, men lite hittade vi och det är ju det som är huvudsaken. Sen satte vi oss och drack kaffe och åt goda bullar, svägerskan och svärmors syster var också med... de hittade ingen svamp men däremot vackra växter som skulle hem och planteras.
När vi rensade svampen gick svärmor igenom min korg för att vi skulle slippa levertransplanteras...



Efter ett par timmar i skogen var det skönt att komma in igen och sätta sig i steamern... lite varm nere vid fötterna blev det dock för han som satt närmast, ha ha... men jag erbjöd mig faktiskt att byta plats. Gentleman som han är avböjde han vänligt men bestämt.

Hemma igen, tvätten får vänta tills en annan dag, svampen är rensad och nu väntar Horton Hears a Who.





Var en riktigt bra helg med trevliga människor!

Kommentarer
Postat av: Jessi

Morron! Tack för promenadsällskap igår, kommer du med ikväll och käkar ikväll? Kram.

2008-10-08 @ 05:59:40
URL: http://jessi32.bloggspace.se
Postat av: C

Hej!!

Hur är det med dig? Här har vi feber och halsont... Usch. Men i dag är det bättre i allafall. Hörde att du fått jobb på avd 1? Vad kul! Själv ska jag börja på avd 4 i januari!! HURRA!! Skitkul verkligen, jag pratade m Berit häromdagen och hon lovade mig detta!

Hur är det på 1:an då??? Kram Chris

2008-10-08 @ 13:39:03
URL: http://chris0101.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0