Sommaren säkrad

Att få panik över sommarjobb kanske är att vara ute i lite för god tid, men så kändes det faktiskt i torsdags. Jag kom till centraloperation på KSS full av förväntan, och visst var det en helt underbar dag då jag till och med fick vara med och "gräva" lite. När jag sen pratade med chefen fick jag klart för mig att de inte anställde "bara" sjuksköterskor. Men jag är väldigt välkommen dit när jag är operationssköterska.
Nu är ju grejen den, jag är ju inte ens färdig som "vanlig" sjuksköterska än. Även fast jag skulle kunna hoppa på en utbildning så fort jag är klar med denna vill jag gärna ta lite paus efter 3 års hårt pluggande. Få in mina kunskaper i ryggraden först kan man väl kalla det.

Då, som ett brev på posten, eller mail i inkorgen. Kommer en förfrågan om det är OK att skicka ut alla blivande sjuksköterskors adresser till sjukhuset i Lidköping eftersom de är i desperat behov. Nu går det upp ett ljus för lilla mig (som ända sedan maj 2007 + en extrados innan jul varit Lidköping-frälst). Jag ringde helt enkelt till min gamla praktikplats och i princip slängde mig i deras armar och frågade om de ville ha mig. Guess what? Det vill de.
Var där i dag och pratade lite praktiska detaljer inför sommaren. Känns även som det finns STORA möjligheter för förlängning efter sommaren. Hoppas!!!

Kommentarer
Postat av: Zino

tajbbaa dooo...kollar in läget!!

2008-01-29 @ 10:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0