A History of Sex

Är det bara jag eller är det nån mer som undrar vad kristdemokraterna babblar om. Att utställningen fått stor uppmärksamhet och att den kan provocera vissa kan jag hålla med om, även fast jag tillhör en av de som inte blev speciellt upprörd eller chockad... Men att "bilden med kvinnan och hästen är den enda naturliga bilden här" OMFG, jag skulle tvärtom säga att det var en av de mest udda bilderna men samtidigt väldigt vacker.
Måste säga att Andres Serrano är en fantastisk fotograf.
Till att börja med undrade jag varför vissa bilder såg ut som de gjorde egentligen, men efter att ha funderat och diskuterat en stund förstår man att det finns en tanke bakom varje detalj. Antagligen kan man analysera dessa detaljer i oändlighet utan att egentligen riktigt veta varför bilderna ser ut som de gör, men man har åtminstone nåt att tänka på en stund.

På Göteborgspostens hemsida kan man läsa mer om utställningen + se den omtalade debatten...
A History of Sex


Strunt samma i vad man kallar det, konst eller ett ord på p
som jag antagligen inte ska skriva med tanke på att detta faktiskt är en internetsida. Vill ju inte störa nån hormonstinn tonåring eller liknande i jakt på något naket :)

Man kan ju faktiskt själv välja om man vill se dessa bilder eller inte, det är ju inte så att man blir intvingad i en konshall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0