Usch fy blää

Idag har jag varit duktig och suttit i skolan och pluggat. Funderat över om det är tekniskt möjligt att få en hjärtinfarkt vid 25-års ålder. Efter att ha suttit där X antal timmar och svettats kom jag på att jag var hungrig.
Kom då på den briljanta idén att jag skulle hem och laga fiskpinnar. Helt OK och inte alldeles för äckligt. För att pimpa denna måltid kom jag på att jag skulle gå in på ICA och köpa skagenröra, mumma!!!
När jag kom hem och potatisen äntligen var kokt och jag  skulle pimpa till mina något brända fiskpinnar såg jag ett skumt datum på locket till skagenröran, 
02-02-08...  har inte det redan varit? För en vecka sen typ. Förtvivlat vrider och vänder jag på burken i jakt på ett datum som passar bättre. Kan det möjligen vara så att det är tillverkningsdatumet som står? Nepp, självklart inte... orka gå tillbaka till ICA och klaga, hade jag ens sparat kvittot? Tur var väl det, hade nog blivit lite sur om jag vetat vad den kostar.
Torra fiskpinnar och kokt potatis, inte lika gott som jag föreställde mig under min promenad hem från skolan, men är man tillräckligt hungrig så funkar det mesta.
Nästa gång ska jag kolla datumet i affären!


Kommentarer
Postat av: Mahatma

CP Livs? Oväntat

2008-03-05 @ 23:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0